Aprobarea principiilor de organizare a concursului de admitere - sesiunea 2022
(programe de studii de licenţă şi master la care se va organiza concurs, cifrele de şcolarizare, criteriile de admitere, organizarea unei sesiuni de preadmitere)
Cadrul general
1. Admiterea se face pe baza unor criterii de selecţie a candidaţilor, iar selecţia se organizează la nivelul facultăţilor, domeniilor, formelor de învăţământ. Media de admitere nu poate fi mai mică de 5.
- La învăţământul universitar de licenţă (toate domeniile şi formele de învăţământ) criteriul de selecţie a candidaţilor este promovarea examenului de bacalaureat şi media la acest examen.
- La învăţământul universitar de master criteriul de selecţie a candidaţilor este calitatea de absolvent al studiilor universitare de licenţă cu promovarea examenului de licenţă şi media la acest examen.
2. Admiterea se va face:
- pentru studiile de licenţă, într-o singură sesiune: sesiunea septembrie;
- pentru studiile de master, într-o singură sesiune: sesiunea septembrie.
3. Graficul admiterii este următorul:
- Înscrieri, semnarea contractului de studii, achitarea primei rate din taxă 1 iulie – 30 septembrie;
- Afişarea listelor cu candidaţii admişi: 1 octombrie.
Documentaţia pentru înscrierea la admitere
1. La înscriere, candidaţii pentru studiile universitare de nivel licenţă, vor depune următoarele documente: cererea de înscriere, diploma de bacalaureat în original sau adeverinţă din care să rezulte susţinerea şi promovarea bacalaureatului (pentru absolvenţii anului 2022, valabilă până la începutul anului universitar) şi în care să se menţioneze media generală de la bacalaureat, foaia matricolă însoţitoare a diplomei în original, certificat de naştere (copie certificată pentru conformitate), certificat de căsătorie (copie certificată pentru conformitate), adeverinţă medicală, 2 (două) fotografii format ¾, buletin/carte de identitate (copie), un dosar plic. Fac excepţie de la prevederile anterioare candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile anului 2022 şi în baza acordului scris al acestora, datele personale şi rezultatele obţinute la examenul de bacalaureat pot fi preluate automat de universitate din Sistemul Informatic Integral al Învăţământului din România, în acest caz nu mai este necesară prezentarea adeverinţei la înscriere.
2. La înscriere, candidaţii pentru învăţământul de masterat, vor depune următoarele documente: cererea de înscriere la concurs, diploma de bacalaureat (original), foaia matricolă însoţitoare a diplomei (copie certificată pentru conformitate), diploma de licenţă (original) sau, pentru absolvenţii anului 2022, adeverinţă din care să rezulte susţinerea şi promovarea examenului de licenţă şi în care să se menţioneze media la acesta (valabilă până la eliberarea diplomei de licenţă), suplimentul la diplomă sau foaia 2 matricolă a studiilor universitare de licenţă (copie certificată pentru conformitate), certificat de naştere (copie certificată pentru conformitate), certificat de căsătorie (copie certificată pentru conformitate), adeverinţă medicală, 2 (două) fotografii tip buletin, buletin/carte de identitate (copie), un dosar plic.
3. În vederea înmatriculării, candidaţii de la studiile de licenţă, au obligaţia să depună, la secretariatul facultăţii, până la data de 1 octombrie a.c. diploma de bacalaureat în original. Neprezentarea diplomei în original, în termenul stabilit, atrage neînmatricularea. Sunt exceptaţi de la prevederea anterioară candidaţii declaraţi admişi care au susţinut examenul de bacalaureat în sesiunile anului 2022, în situaţiile în care liceele nu au eliberat diplome până la 1 octombrie, aceşti candidaţi trebuind să prezinte pentru înmatriculare adeverinţa de promovarea bacalaureatului.
D. Ocuparea locurilor
1. Ocuparea locurilor la fiecare domeniu/program de studiu se va face în ordinea descrescătoare a mediei obţinute la concursul de admitere şi în limita numărului de locuri aprobat. Fac excepţie de la regula anterioară locurile ocupate de candidaţii declaraţi admişi în urma sesiunii de preadmitere la locurile fără taxă de la forma de învăţământ cu frecvenţă, care depun la dosar diploma de bacalaureat în original şi încheie contractul de şcolarizare până la 1 august 2022.
2. Media minimă de admitere este 5 (cinci) la studiile de universitare de licenţă, respectiv minim 6 (şase) la studiile universitare de master. Media generală de admitere se calculează ca medie aritmetică sau medie ponderată a notelor obţinute la probele concursului de admitere. Media se calculează cu două zecimale fără rotunjire. Mediile obţinute de candidaţi la admitere sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare a acestora.
3. Este declarat admis candidatul care are media la concursul de admitere mai mare sau egală cu ultima medie de admitere, semnează contractul de şcolarizare şi achită prima rată din taxa de şcolarizare.
4. Criteriile de departajare a candidaţilor, în cazul mediilor egale obţinute la admitere, astfel încât numărul candidaţilor declaraţi admişi să nu depăşească cifra de şcolarizare alocată fiecărui domeniu/ program de studii, vor fi: a. pentru studiile universitare de licenţă, în următoarea ordine, (a) nota la prima probă a examenului de bacalaureat, respectiv, (b) la a doua probă a examenului de bacalaureat. b. pentru studiile universitare de master, în următoarea ordine, (a) nota la prima probă a examenului de licenţă/diplomă, respectiv, (b) la a doua probă a examenului de licenţă/diplomă.
5. La înscriere candidatul va completa şi contractul de şcolarizare şi va achita prima rată din taxa de şcolarizare.
6. La înscriere un candidat trebuie să menţioneze pe fişa de înscriere cel puţin trei opţiuni privind programele de studii pe care doreşte să le urmeze1 . La epuizarea 1 Înscriind cifrele 1, 2, 3, unde „1” reprezintă prima opţiune şi „3” ultima opţiune a acestuia. 3 locurilor de la un domeniu/program de studii, admiterea se închide pentru acesta, iar candidaţii vor fi redistribuiţi la alte programe de studii, în funcţie de opţiunile din fişa de înscriere. Dacă la programul de studii aferent primei opţiuni a candidatului nu se va putea constitui cel puţin o grupă de studii, atunci acesta va fi repartizat la programul de studii reprezentând următoarea opţiune a candidatului pentru care se constituie grupă de studiu.
Candidați la programele de studii școlarizate în limba română şi care nu prezintă acte de studii, necesare la înscriere, eliberate de instituții de învățământ din România sau din străinătate, cu predare în limba română trebuie să urmeze un an pregătitor în limba română. În cazul candidatilor care au urmat scoala primară (clasele 0-4 sau 1-4 în limba română şi/sau gimnaziul (V-VIII) sau, parţial, liceul în România, pot aduce, pentru certificarea competențelor lingvistice privind cunoaşterea limbii române o adeverinţă de la şcoala primară/gimnazială/liceul absolvit/urmat din caresă rezulteca a urmat cursuri cu predare în limba română.
Pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română se face cu diploma de bacalaureat.
Finalizarea admiterii
1. Finalizarea admiterii se face în ultima zi a perioadei de înscriere, indiferent de gradul de ocupare a locurilor de la un domeniu/program de studii. Finalizarea constă în întocmirea listelor alfabetice cu candidaţii înscrişi şi admişi la un anumit domeniu de studii, de către comisiile de admitere pe facultăţi, inclusiv cu candidaţii care ocupă locurile fără taxă.
Afişarea rezultatelor obţinute la concursul de admitere se realizează în etape, generându-se cel puţin două tipuri de liste: (a) liste provizorii - cu ierarhizarea candidaţilor, generate după admitere şi, respectiv, (b) liste definitive - cu ierarhizarea candidaţilor, generate după soluţionarea contestaţiilor care cuprind rezultatele definitive şi incontestabile. Listele conţin următoarele categorii de informaţii: (a) lista candidaţilor admişi pentru locurile în regim cu taxă, în limita numărului de locuri repartizate şi (b) dacă este cazul, lista candidaţilor respinşi.
2. La începutul anului universitar 2022-2023, după soluţionarea contestaţiilor, se face înmatricularea candidaţilor declaraţi admişi. Pentru a fi înmatriculaţi candidaţii declaraţi admişi trebuie să achită cuantumul primei rate din taxa de şcolarizare (excepţie fac cei care au fost declaraţi admişi fără taxă: la preadmitere, alte cazuri etc.) şi să semneze contractul de şcolarizare. După înmatriculare se generează şi se afişează listele finale, cu candidaţii declaraţi admişi şi înmatriculaţi. Candidaţii sunt înmatriculaţi în anul I pentru anul universitar 2022-2023 prin decizia Rectorului. După aprobarea înmatriculării, studenţii sunt înscrişi în registrul matricol sub un număr unic valabil pentru întreaga perioadă de şcolarizare la facultatea la care au fost admişi.
3. Actele candidaţilor care doresc să se retragă sau ale candidaţilor respinşi se restituie acestora, la cerere, în cel mult 48 de ore de la depunerea acesteia şi necondiţionat, fără perceperea 4 unor taxe. Rata achitată din taxa de şcolarizare se restituie potrivit condiţiilor menţionate în contractele de şcolarizare.
4. Comisia Centrală de Admitere, comisiile de admitere pe facultăţi vor aduce la cunoştinţa publicului informaţii despre desfăşurarea concursului de admitere şi despre rezultatele lui prin afişare la sediile Universităţii şi prin publicare pe pagina de web a Universităţii, www.univcb.ro. Din categoria informaţiilor publice fac parte:
a) regulamentul propriu de admitere;
b) oferta anuală de şcolarizare, în conformitate cu prevederile art. 138 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
c) condiţiile şi documentele necesare pentru înscriere;
d) perioadele sesiunilor de admitere;
e) modalitatea şi probele de concurs;
f) facilităţile sau condiţiile speciale;
g) taxele de înscriere pentru organizarea şi desfăşurarea admiterii;
h) rezultatele concursului;
i) alte informaţii utile candidaţilor.
Contestaţii
1. Eventualele contestaţii cu privire la rezultatele concursului de admitere se depun la secretariatele tehnice ale facultăţilor organizatoare ale concursului în cel mult 24 de ore de la momentul/ziua afişării rezultatelor şi vor fi soluţionate în următoarele 24 de ore la finalizarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comisiile de contestaţii vor fi stabilite prin decizia conducerii universităţii. Din comisiile de contestaţii vor face parte alte cadre didactice decât cele care au stabilit rezultatele iniţiale. Nu se admit contestaţii pentru probele orale şi cele care au la bază necunoaşterea metodologiei de admitere. După expirarea termenului de rezolvare şi de răspuns (prin afişare) la contestaţii, rezultatul concursului de admitere este definitiv şi nu mai poate fi modificat. Rezolvarea contestaţiilor este în exclusivitate de competenţa comisiei de contestaţii din cadrul instituţiei de învăţământ superior. Decizia comisiei de contestaţii este definitivă.
2. Eventualele contestaţii la preadmitere vor fi depuse la secretariatul facultăţii în cel mult 24 de ore de la momentul/ziua afişării rezultatelor şi vor fi soluţionate în următoarele 24 de ore la finalizarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comisiile de contestaţii vor fi stabilite prin decizia conducerii universităţii. Din comisiile de contestaţii vor face parte alte cadre didactice decât cele care au corectat iniţial tezele.
G. Programele de studii de licenţă şi master la care se va organiza concurs de admitere şi cifrele de şcolarizare